Obsługa klienta

ZADZWOŃ i ZAMÓW
(pon-pn 9:00-17:00)

(22) 299-49-70
501-130-422


Masz pytania? Napisz!

Wykorzystanie telewizorów w przestrzeniach publicznych

Dodano: 2020-10-12

Dzisiaj mamy dla naszych czytelników nieco inne spojrzenie na temat sprzętu audio-video i akcesoriów montażowych do niego. Po serii poradników i opisów konkretnych urządzeń, zastanówmy się nad tym, do czego w ogóle wykorzystywane są telewizory, ekrany i monitory w przestrzeniach publicznych. Choć telewizor kojarzy nam się przede wszystkim z wyposażeniem domowego salonu, nie ma wątpliwości, że sprzęty takie otaczają nas również poza nim. W naszej ofercie znajdziesz szereg akcesoriów do profesjonalnego zastosowania w przestrzeni publicznej. Profesjonalnego, czyli jakiego? Sprawdźmy, jak można kreatywnie i praktycznie wykorzystać telewizor lub monitor w miejscach publicznych.

Restauracje/puby

 

Duże telewizory gwarantujące obraz wysokiej jakości umieszczone na uchwytach ściennych lub sufitowych możemy spotkać w pubach, barach oraz innych miejscach, gdzie możemy spotkać się z kimś, wypić coś i zjeść oraz, przy okazji, np. obejrzeć transmisję meczu. To do sportowych transmisji sprzęt tego rodzaju jest wybierany przez bary i puby przede wszystkim. Powstają miejsca, które wręcz specjalizują się w tym i otwierają się wieczorami, transmitując rozgrywki piłkarskie. W miejscach tego typu obejrzysz nie tylko okazjonalne mecze reprezentacji, lecz regularne rozgrywki ligowe z wielu krajów, a także transmisje z innych sportów, imprez takich, jak igrzyska olimpijskie, a nawet walki wieczoru w boksie czy MMA. W takich przypadkach odpowiedni montaż telewizora i dobór sprzętu jest szczególnie ważny, ponieważ staje się on wręcz centralnym punktem lokalu, a serwowane przy okazji dania i napoje są tylko dodatkiem, aby wspólne przeżywanie sportowych emocji było jeszcze przyjemniejsze.

Sklepy

 

Ekran zainstalowany w podobnej formie możemy spotkać w znaczącej liczbie sklepów – od małych, osiedlowych, do dużych galerii handlowych. Nawet w sklepach spożywczych popularne jest zamontowanie ekranu przy kasie, na którym pojawiają się informacje o najnowszych promocjach i reklamy produktów. W sieciach sklepów, szczególnie tych odzieżowych lub obuwniczych jest to już standard – trudno wyobrazić już sobie funkcjonowanie takiej przestrzeni bez komunikatów wizualnych docierających do nas z różnych stron podczas robienia zakupów.

Ściany video

 

Niejako przedłużeniem poprzedniego punktu, lecz w znacznie bardziej efektownej, jeszcze bardziej rozbudowanej formie, są ściany video. Są one złożone z kilku, a nawet kilkunastu ekranów, na których wyświetlany obraz nie jest transmitowany osobno, lecz tworzy jedną całość, wykorzystując całą stworzoną w ten sposób przestrzeń. Najłatwiej spotkać taką formę telewizora w przestrzeni publicznej ponownie w dużym sieciowym sklepie lub centrum handlowym. Ściany video współistnieją z pojedynczymi ekranami zarówno we wnętrzu sklepów, jak też na korytarzach galerii, niekiedy mając realnie rozmiary całej ściany. Jest to oczywiście jeszcze bardziej atrakcyjna forma reklamy i okazja do wykorzystania pod nią jeszcze większej powierzchni. Można powiedzieć, że tworzy się w ten sposób elektroniczne odpowiedniki billboardów. Pod względem technicznym ekrany do ścian video to już sprzęty bardzo zaawansowane i w gruncie rzeczy daleko odbiegające od możliwości naszych domowych monitorów i telewizorów. Poszczególne modele mogą pracować nawet 24 godziny na dobę, również na zewnątrz, na otwartej przestrzeni. Jeśli widzisz więc dużą reklamę centrum handlowego na jego zewnętrznej ścianie, również prawdopodobnie jest to właśnie ściana video.

Infokioski

 

Szczególnym rodzajem ekranu, który możemy spotkać w przestrzeni publicznej jest infokiosk. To również sprzęt przystosowany w większości przypadków także do pracy na zewnątrz. Możemy spotkać go nie tylko w sklepach, ale też we wszelkiego rodzaju punktach informacyjnych, a nawet na dworcach. Przede wszystkim, za sprawą ekranu dotykowego infokioski umożliwiają interakcję użytkownika z urządzeniem. Ich rolą jest głównie właśnie informowanie. W infokiosku w galerii handlowej dowiesz się, gdzie znajdziesz interesujący Cię sklep, na dworcu przejrzysz rozkład jazdy pociągów, natomiast w restauracji typu fast-food nawet złożysz zamówienie i odbierzesz paragon. Tak szerokie możliwości tych urządzeń są możliwe dzięki opcji dobudowania różnorodnych modułów, np. właśnie do drukowania.

To, że ekran, czy też telewizor nie jest już jedynie szklaną szybą, na którą patrzymy, lecz domowym centrum rozrywki, jest już oczywiste. Co więcej, okazuje się jednak, że jest on też jedną z głównych form komunikacji marketingowej i reklamowej sklepów i innych firm, a nawet interaktywnym urządzeniem, które nie tylko poprowadzi nas niczym mapa, lecz pozwoli zrobić zakupy. Tym bardziej warto docenić więc rolę jakości wykorzystywanych do tego urządzeń, a także akcesoriów montażowych, które zabezpieczają je i umożliwiają nam – użytkownikom, wygodne korzystanie z nich na co dzień.

Kategorie: Porady