REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO ANS.SKLEP.PL (2025)
§ 1 Postanowienia ogólne
- Sklep internetowy dostępny pod adresem elektronicznym https://ans.sklep.pl/ prowadzony jest przez Tomasz Rocki prowadzący działalność gospodarczą pod firmą MOUNT EXPERT Tomasz Rocki wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, adres stałego miejsca wykonywania działalności (adres do doręczeń): ul. Małej Łąki 72, 02 – 793 Warszawa, NIP: 521-191-33-78, REGON: 389524760.
- Punkt kontaktowy:
a) Adres korespondencyjny: MOUNT EXPERT, ul. Małej Łąki 72, 02 – 793 Warszawa
b) Poczta elektroniczna: [email protected]
c) Kontakt telefoniczny:+ 48501 130 422, + 48 22 299 49 70(koszt połączenia wg stawki operatora).
- Ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje o towarach podane na stronach Sklepu internetowego, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.
- Definicje pojęć użytych w regulaminie:
a) Akt o usługach cyfrowych (DSA) – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE.
b) Dni robocze – dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
c) Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której przepisy prawa przyznają zdolność prawną, z którą może być zawarta Umowa sprzedaży oraz korzystający z usług świadczonych drogą elektroniczną.
d) Konsument – zgodnie z art. 221 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeksu Cywilnego osoba fizyczna dokonująca ze Sprzedawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
e) Konto – indywidualne konto utworzone przez Sprzedawcę, po dokonaniu przez Klienta rejestracji, w którym gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje dotyczące złożonych zamówień.
f) Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i dokonująca czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
g) Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta – osoba fizyczna zawierająca Umowę sprzedaży bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści Umowy sprzedaży wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
h) Punkt sprzedaży – punkt sprzedaży prowadzony przez Sprzedawcę dla zamówień z opcją odbioru osobistego pod adresem: ul. Małej Łąki 72, 02 – 793 Warszawa.
i) RODO – rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 o ochronie danych osobowych z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem ich danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L Nr 119 z 4 maja 2016 r.).
j) Sklep internetowy (dalej także, jako „Sklep”) – sklep internetowy działający pod adresem elektronicznym https://ans.sklep.pl/
k) Sprzedawca/Usługodawca – Tomasz Rocki prowadzący działalność gospodarczą pod firmą MOUNT EXPERT Tomasz Rocki wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, adres stałego miejsca wykonywania działalności (adres do doręczeń): ul. Małej Łąki 72, 02 – 793 Warszawa, NIP: 521-191-33-78, REGON: 389524760.
l) Towar – produkt dostępny w Sklepie internetowym będący przedmiotem Umowy sprzedaży pomiędzy Klientem a Sprzedawcą.
m) Trwałość – zdolność Towaru do zachowania jego funkcji i właściwości w toku zwykłego korzystania.
n) Umowa sprzedaży – Umowa sprzedaży zawierana na odległość między Klientem a Sprzedawcą, na zasadach określonych w regulaminie.
§ 2 Warunki techniczne
- Usługodawca zapewnia działanie systemu teleinformatycznego, którym posługuje się w taki sposób, że Klient może nieodpłatnie zakończyć w każdej chwili korzystanie z usługi.
- Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Klient i Usługodawca są następujące:
a) posiadanie komputera, laptopa lub innego urządzenia z dostępem do Internetu,
b) posiadanie konta poczty elektronicznej (e-mail),
c) przeglądarka internetowa: Mozilla FireFox, Microsoft Edge, Google Chrome, Opera, Safari lub inna dostępna przeglądarka internetowa w wersji z ostatnich 12 miesięcy,
d) udostępnienie w przeglądarce obsługi plików cookies oraz appletów JavaScript,
e) zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 1024 x 768 pikseli lub wyższa.
- W przypadku, gdy dla korzystania z usług konieczne będzie spełnienie dodatkowych warunków technicznych, innych niż wskazane w ust. 2 niniejszego paragrafu, Usługodawca poinformuje o tym Klienta, poprzez wskazanie warunków technicznych w opisie danej usługi na stronie Sklepu.
- Usługodawca dołoży wszelkich starań, aby korzystanie ze strony Sklepu było możliwe dla Klientów z użyciem wszystkich popularnych przeglądarek internetowych, typów komputerów oraz typów połączeń internetowych. Usługodawca nie gwarantuje i nie odpowiada za to, że każdy wariant konfiguracyjny sprzętu komputerowego posiadany przez Klienta, pozwoli na skorzystanie ze strony Sklepu internetowego.
- Klient korzystający ze strony Sklepu zobowiązany jest do:
a) korzystania ze Sklepu zgodnie z jego przeznaczeniem oraz powstrzymywania się od dostarczania treści o charakterze bezprawnym,
b) korzystania z wszelkich treści dostępnych w ramach Sklepu wyłącznie na własny użytek,
c) niepodejmowania działań naruszających dobra osób trzecich, ogólnie przyjętych norm społecznych lub godzących w dobre obyczaje,
d) niepodejmowania działań polegających na rozsyłaniu lub umieszczaniu w ramach Sklepu niezamówionej informacji handlowej (spam),
e) niepodejmowania działań o charakterze programistycznym, hackerskim, w tym w celu dokonania jakichkolwiek zmian w kodzie źródłowym strony Sklepu,
f) nieudostępniania danych potrzebnych do zalogowania się do Konta osobom nieuprawnionym,
g) niepodszywania się pod inną osobę.
- W przypadku korespondencji otrzymywanej za pośrednictwem poczty elektronicznej niezbędne jest posiadanie aktywnego konta poczty e-mail, natomiast w przypadku załączników dostarczanych wraz z pocztą e-mail, programu obsługującego pliki danego typu w szczególności: pdf, doc, docx.
- Usługodawca oświadcza, iż wykorzystuje do świadczenia usług drogą elektroniczną mechanizm plików cookies. Szczegółowe informacje w powyższym zakresie dostępne w zakładce „Polityka prywatności”.
§ 3 Informacja o zagrożeniach związanych z korzystaniem przez Klientów z usług świadczonych drogą elektroniczną przez Usługodawcę
- Usługodawca zwraca szczególną uwagę, iż świadczenie usług drogą elektroniczną wiąże się z zagrożeniem po stronie Klienta jako korzystającego z sieci Internet.
- Do podstawowych zagrożeń związanych z korzystaniem z sieci Internet należą:
a) złośliwe oprogramowanie – to różnego rodzaju aplikacje lub skrypty wywołujące szkodliwe lub złośliwe działanie w stosunku do systemu teleinformatycznego użytkownika sieci, takie jak wirusy, robaki, trojany,
b) programy szpiegujące – to programy śledzące, gromadzące informacje o Kliencie, przesyłające je autorowi programu,
c) włamania do systemu Klienta z użyciem narzędzi hackerskich,
d) wyłudzanie poufnych informacji np. haseł przez podszywanie się pod inną osobę,
e) spam – to niechciane i niezamawiane wiadomości elektroniczne rozsyłane jednocześnie do wielu odbiorców, często zawierające treści o charakterze reklamowym,
f) krypto analiza – to możliwość wykrycia luki systemu kryptograficznego w celu umożliwienia jego złamania lub obejścia.
- Klient, aby uniknąć powyższych zagrożeń, powinien zainstalować na komputerze lub w urządzeniu za pomocą, którego łączy się z siecią Internet, program antywirusowy. Program powinien być stale aktualizowany. Dodatkowo zaleca się, aby Klient korzystający z usług świadczonych drogą elektroniczną posiadał uruchomioną zaporę systemową (Firewall), nie otwierał załączników poczty elektronicznej niewiadomego pochodzenia, a także przeprowadzał regularne skanowanie całego systemu programem antywirusowym.
- Wszelkie nietypowe sygnały funkcjonowania Sklepu internetowego, w szczególności inny wygląd strony Sklepu, niespotykane dotąd komunikaty, wiadomości, obrazy, itp. bez uprzedniego powiadomienia Klienta przez Usługodawcę co do możliwości wystąpienia takich incydentów, mogą oznaczać próbę bezprawnego działania podmiotów trzecich. W takich okolicznościach Usługodawca zaleca niezwłoczne przerwanie korzystania ze strony Sklepu i powiadomienie Usługodawcy o zaistniałych okolicznościach.
§ 4 Usługi świadczone drogą elektroniczną
- Usługa „Formularz kontaktowy” umożliwia Klientowi kontakt z Usługodawcą za pośrednictwem formularza kontaktowego dostępnego w zakładce „Formularz kontaktowy”. Usługa świadczona jest nieodpłatnie.
- Usługa „LiveChat Smartsupp”dostępna dla Klientów, umożliwiająca prowadzenie rozmów i korespondencji z pracownikami Sklepu za pośrednictwem komunikatora „LiveChat Smartsupp”. Usługa świadczona jest od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00 – 17:00. W pozostałych terminach istnieje możliwość pozostawienia wiadomości z prośbą o kontakt ze strony Sklepu. Usługa świadczona jest nieodpłatnie.
- Usługa „Opinia produktu” umożliwia zamieszczanie opinii do wybranych Towarów, dostępna na karcie produktu po kliknięciu na przycisk „Napisz opinię”, szczegółowo opisana w § 5 niniejszego regulaminu. Usługa świadczona jest nieodpłatnie.
- Usługa „Porównaj” umożliwia porównanie Towarów dostępnych w ofercie Sprzedawcy, dostępna na karcie produktu po kliknięciu na przycisk „Porównaj/Dodaj”. Usługa świadczona jest nieodpłatnie.
- Usługa „Przypomnij hasło” usługa umożliwiająca wygenerowanie nowego hasła do Konta poprzez zakładkę „Zaloguj się/Rejestracja/Nie pamiętasz hasła”. Usługa świadczona jest nieodpłatnie.
- Usługa „Konto” polegająca na udostępnieniu Klientowi możliwości rejestracji Konta w Sklepie internetowym, szczegółowo opisana w § 6 niniejszego regulaminu. Usługa świadczona jest nieodpłatnie.
- Usługa „Wyszukiwanie” umożliwia wyszukiwanie treści poprzez dedykowane okienko „Szukaj”, dostępne na stronie Sklepu internetowego. Usługa świadczona jest nieodpłatnie.
- Usługa „Zapytaj o produkt” umożliwia złożenie zapytania o Towary dostępne w ofercie Sprzedawcy. Usługa dostępna jest na karcie produktu po kliknięciu na przycisk „Zapytaj o produkt”. Usługa świadczona jest nieodpłatnie.
- Usługa „Zamówienia” to usługa umożliwiająca składanie zamówień w celu zawierania Umów sprzedaży, szczegółowo opisana w § 7 niniejszego regulaminu.
- Usługa „Zaufane opinie Ceneo.pl”umożliwia dodawanie opinii o Towarach za pośrednictwem serwisu https://www.ceneo.pl i jest świadczona nieodpłatnie.
§ 5
Usługa Opinie
- Klient ma możliwość dobrowolnego i nieodpłatnego wystawiania opinii dotyczących Towarów, które zakupił za pośrednictwem Sklepu internetowego. Klient zamieszczając opinie, dokonuje dobrowolnego rozpowszechniania treści. Sprzedawca nie jest autorem zamieszczonych opinii, a jedynie podmiotem, który zapewnia w tym celu odpowiednie zasoby teleinformatyczne.
- Opinia może być wystawiona tylko do faktycznie zakupionych Towarów dostępnych w ofercie Sprzedawcy.
- Niedozwolone jest zamieszczanie opinii, w stosunku do której istnieje domniemanie, iż ma na celu manipulowanie ogólną oceną Towaru, np. gdy zamówienie zostało złożone jedynie w celu zamieszczenia pozytywnej lub negatywnej opinii.
- Klient dodając opinię zobowiązany jest przestrzegać następujących zasad:
a) opinia powinna dotyczyć jedynie Towarów zakupionych u Sprzedawcy,
b) redagując opinię należy używać języka neutralnego, bez słów uznawanych za obraźliwe, które mogą być negatywnie odebrane przez innych odbiorców,
c) opinia nie może naruszać praw innych stron, w szczególności praw związanych z własnością intelektualną, wizerunkiem oraz prywatnością osób trzecich,
d) w treści opinii nie należy zamieszczać danych osobowych osób trzecich,
e) opinia nie może zostać napisana w zamian za wynagrodzenie,
f) opinia nie może zawierać linków lub innych treści o charakterze spamu,
g) opinia nie może nawoływać do przemocy wobec jakichkolwiek istot żywych,
h) opinia nie może odnosić się do Towarów, które nie znajdują się w ofercie Sprzedawcy.
- Sprzedawca publikuje opinie tylko pochodzące od Klientów, którzy dokonali zakupu Towarów dostępnych w ofercie Sprzedawcy. Weryfikacja opinii przez Usługodawcę następuję poprzez:
a) sprawdzenie czy osoba opiniująca jest Klientem Sprzedawcy oraz czy opinia dotyczy zakupionego przez tę osobę Towaru,
b) bezpośredni kontakt z osobą opiniującą po przesłaniu opinii.
- Sprzedawca nie zamieszcza nieprawdziwych opinii. Sprzedawca publikuje zarówno pozytywne jak i negatywne opinii. Sprzedawca nie udostępnia sponsorowanych opinii.
- Opinie wystawione przez Klienta są publikowane na stronie Sklepu na karcie produktu w sekcji „Opinie”.
- Opinia opublikowana przez Klienta jest rodzajem Treści. W związku z tym, Usługodawca może moderować opinie. W przypadku stwierdzenia, że opinia zawiera nielegalne Treści, każda osoba może zawiadomić Usługodawcę o tym fakcie. Procedura zgłaszania nielegalnych Treści została szczegółowo opisania w § 19 niniejszego regulaminu.
§ 6 Usługa Konto
- Klient uzyskuje dostęp do Konta po rejestracji. W ramach Konta, Klient może wprowadzać, edytować lub usuwać dane, przeglądać historię złożonych zamówień, a także korzystać z innych funkcjonalności w ramach Konta.
- Klient będący użytkownikiem serwisu społecznościowego Facebook ma możliwość zarejestrowania się przy pomocy konta na Facebooku.
- Rejestracja Konta wymaga dokonania kolejno następujących czynności:
a) kliknięcie na zakładkę „Zaloguj się / Rejestracja”,
b) podać adres e-mail i kliknąć na przycisk „Stwórz Konto”,
c) podać imię, nazwisko oraz ustalić hasło do Konta,
d) zapoznanie się z treścią regulaminu i potwierdzenie zapoznania z regulaminem,
e) kliknięcie na przycisk „Zarejestruj się”.
- Po wykonaniu powyższych czynności, na adres e-mail podany podczas rejestracji Konta niezwłocznie zostaje wysłane potwierdzenie dokonanej rejestracji wraz z instrukcją logowania do Konta. Dokonanie rejestracji Konta oznacza zawarcie przez Klienta z Usługodawcą umowy o świadczenie usługi dotyczącej Konta. Usługa ta świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony.
- Rejestracja Konta nie jest konieczna do korzystania ze Sklepu, w tym do złożenia zamówienia. Logowanie do Konta następuje poprzez zakładkę „Zaloguj się/Rejestracja”, po wpisaniu adresu e-mail, hasła oraz kliknięciu na przycisk „Zaloguj się”. Klient będący użytkownikiem serwisu społecznościowego Facebook ma możliwość zalogowania do Konta przy pomocy konta na Facebooku.
- Klient ma prawo do dokonywania zmian danych, które podał podczas rejestracji Konta, po zalogowaniu do Konta, w zakładce „Twoje Konto”. Modyfikacja danych możliwa jest również drogą elektroniczną na adres e-mail: [email protected]
- Klient może rozwiązać umowę o świadczenie usługi dotyczącej Konta ze skutkiem natychmiastowym w każdej chwili i bez podania przyczyny poprzez przesłanie stosownego oświadczenia woli w formie elektronicznej na adres: [email protected] lub w formie pisemnej na adres: MOUNT EXPERT, ul. Małej Łąki nr 72, 02 – 793 Warszawa. Usunięcie Konta następuje niezwłocznie i oznacza rozwiązanie przez Klienta umowy o świadczenie usługi dotyczącej Konta.
- Usługodawca może rozwiązać umowę o świadczenie usługi dotyczącej Konta w każdym czasie, z zachowaniem 14 dniowego okresu wypowiedzenia, tylko z ważnych powodów, do których w szczególności należą:
a) zmiany obowiązujących przepisów prawa mających bezpośredni wpływ na możliwość świadczenia usługi dotyczącej Konta,
b) naruszenie przez Klienta postanowień regulaminu, jak również korzystanie przez Klienta ze Sklepu internetowego w sposób naruszający przepisy prawa, dobre obyczaje lub zasady współżycia społecznego,
c) zmiany sposobu świadczenia usług wynikających ze względów technicznych,
d) zamknięcie lub likwidacja Sklepu internetowego.
- Rozwiązanie umowy o świadczenie usługi dotyczącej Konta przez Usługodawcę następuje poprzez przesłanie Klientowi stosownego oświadczenia woli na adres e-mail podany podczas rejestracji Konta lub w formie pisemnej na dane adresowe Klienta. Umowa wygasa po upływie 14 dni od dnia złożenia Klientowi oświadczenia woli o jej wypowiedzeniu.
§ 7 Usługa zamówienia
- Klient może składać zamówienia na Towary dostępne w ofercie Sklepu internetowego przez 7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę.
- W celu złożenia zamówienia należy wybrać Towar klikając na przycisk „Dodaj do koszyka”. W kolejnym kroku, zostaje wyświetlony stan koszyka z możliwością kontynuowania zakupów poprzez kliknięcie na przycisk „Kontynuuj zakupy” lub sfinalizowania zakupu poprzez kliknięcie na przycisk „Realizuj zamówienie”.
- Następnie Klient dokonuje wyboru formy dostawy, formy płatności oraz podejmuje decyzję o sposobie złożenia zamówienia. Klient ma następujące opcje do wyboru:
a) Masz już Konto Zaloguj się – opcja dostępna dla Klientów mających status zarejestrowanego użytkownika Sklepu internetowego. W celu zalogowania do Konta, Klient klika na przycisk „Zaloguj się”.
b) Brak Konta, Utwórz Konto – opcja dostępna dla Klientów niemających statusu zarejestrowanego użytkownika Sklepu internetowego. W celu rejestracji, Klient klika na przycisk „Utwórz nowe”, następnie podaje dane umożliwiające rejestrację Konta,
c) Kup teraz bez rejestracji –opcja dostępna dla Klientów nieposiadających zarejestrowanego Konta. Klient składa zamówienie z pominięciem procedury rejestracji oraz logowania.
- W trakcie procesu składania zamówienia, aż do momentu kliknięcia na przycisk umożliwiający złożenie zamówienia, Klient ma możliwość modyfikowania zamówienia w szczególności w zakresie wyboru towaru, sposobu dostarczenia towaru, formy płatności, a także danych adresowych podanych w formularzu zamówienia.
- Klient w celu otrzymania faktury VAT powinien poinformować Sprzedawcę w momencie dokonywania zakupu, iż nabywa towar, jako Przedsiębiorca (podatnik). Zgłoszenie powyższej informacji, następuje poprzez podanie w formularzu zamówienia nazwy Przedsiębiorcy, numer NIP.
- Po skompletowaniu całości zamówienia, Klient składa zamówienie poprzez kliknięcie na przycisk „Kupuję i płacę”.
- Złożenie zamówienia przez Klienta oznacza złożenie Sprzedawcy oferty zawarcia Umowy sprzedaży Towarów będących przedmiotem zamówienia. Oferta jest wiążąca dla Klienta, jeżeli Sprzedawca potwierdzi niezwłocznie jej otrzymanie.
- Po złożeniu zamówienia, Sprzedawca wysyła na adres poczty elektronicznej Klienta potwierdzenie złożenia zamówienia. Po potwierdzeniu złożenia zamówienia, Sprzedawca przesyła potwierdzenie przyjęcia zamówienia do realizacji. Z chwilą potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji zostaje zawarta Umowa sprzedaży pomiędzy Klientem a Sprzedawcą. Potwierdzenie, udostępnienie, utrwalenie oraz zabezpieczenie treści zawartej Umowy sprzedaży następuje poprzez przesłanie Klientowi wiadomości e-mail zawierającej potwierdzenie zawarcia Umowy sprzedaży.
§ 8 Ceny Towaru
- Ceny towarów wskazanych na stronie Sklepu internetowego podane są w złotych polskich i są cenami brutto – zawierają podatki, w tym podatek od towarów i usług (VAT).
- Ceny nie zawierają kosztów dostawy. Koszt dostawy zależny jest od sposobu dostawy towaru. Wybór sposobu dostawy dokonywany jest w trakcie składania zamówienia. O łącznej cenie wraz z podatkami za towar jak również o kosztach dostawy oraz innych kosztach, a gdy nie można ustalić wysokości tych opłat – o obowiązku ich uiszczenia, Konsument jest informowany podczas składania zamówienia a także w chwili wyrażenia przez Konsumenta woli związania się Umową sprzedaży.
§ 9 Płatność za Towar
- Sprzedawca udostępnia do wyboru następujące formy płatności:
a) płatność przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy,
b) płatność elektroniczna oraz kartą płatniczą poprzez system PayU,
c) płatność elektroniczna oraz kartą płatniczą poprzez system PayNow,
d) płatność BLIK poprzez systemu PayNow,
e) płatności w systemie ratalnym, realizowane za pośrednictwem Raty PayU,
f) płatność przy odbiorze może być uregulowana:
- w przypadku odbioru Towaru w Punkcie sprzedaży, płatność następuje przelewem bankowym, gotówką, kartą płatniczą lub Blikiem,
- w przypadku dostawy Towaru za pośrednictwem firmy kurierskiej, płatność następuje gotówką przy odbiorze przesyłki, kartą płatniczą lub Blikiem.
- Płatność przelewem należy dokonać na rachunek bankowy prowadzony przez mBank, nr rachunku: 51 1140 2004 0000 3102 8150 6588. W tytule przelewu prosimy podać numer zamówienia.
- Obsługę płatności elektronicznych prowadzi PayU Spółka Akcyjna z siedzibą w Poznaniu, przy. ul. Grunwaldzkiej 182, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem: 0000274399.
- Obsługę płatności online PayNow prowadzi spółka Blue Media S.A. z siedzibą w Sopocie przy ul. Powstańców Warszawy 6, 81 – 718 Sopot, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Gdańsk – Północ w Gdańsku, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000320590.
- Obsługa płatności w systemie ratalnym za pośrednictwem systemu Raty PayU odbywa się w całości lub w części ze środków pochodzących z kredytu udzielonego przez jednego z partnerów pożyczkowych PayU: Alior Bank S.A., mBank S.A., Kreditech Polska sp. z o.o. lub AS INBANK S.A. Oddział w Polsce. Pożyczkodawca gwarantuje wniosek w 100% online i decyzję kredytową w czasie rzeczywistym, zapewnia także bezpieczeństwo danych zgodnie ze standardami branżowymi. PayU pośredniczy pomiędzy pożyczkobiorcą a instytucją finansową. Sprzedający nie jest stroną umowy o pożyczkę.
- W przypadku wybrania płatności przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy, płatność należy uregulować w terminie do 2 dni od dnia zawarcia Umowy sprzedaży.
- W przypadku wybrania płatności elektronicznych poprzez system PayU lub PayNow, płatność następuje w momencie realizacji płatności poprzez PayU lub PayNow.
- W przypadku wybrania płatności za pobraniem, płatność za zakupiony towar wraz z kosztami dostawy należy uregulować w momencie doręczenia przesyłki i opłacenia wymaganej kwoty do rąk kuriera.
- W przypadku wybrania płatności przy odbiorze Towaru w Punkcie sprzedaży, płatność należy uregulować w momencie odbioru Towaru, gotówką, kartą płatniczą lub BLIK.
- W przypadku niewywiązania się przez Klienta z płatności w terminie wyznaczonym przez Sprzedawcę, Sprzedawca wyznacza Klientowi dodatkowy termin na uregulowanie płatności z tytułu zawartej Umowy sprzedaży, o czym poinformuje Klienta pisemnie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej. Wraz z informacją o dodatkowym terminie płatności, Sprzedawca informuje Klienta, iż w razie bezskutecznego upływu wyznaczonego terminu, Sprzedawca będzie uprawniony do odstąpienia od Umowy sprzedaży. W przypadku bezskutecznego upływu dodatkowego terminu wyznaczonego przez Sprzedawcę na dokonanie płatności z tytułu zawartej Umowy sprzedaży, Sprzedawca przekazuje Klientowi pisemnie lub drogą elektroniczną oświadczenie o odstąpieniu od umowy na podstawie art. 491 Kodeksu Cywilnego.
§ 10 Dostawa Towaru
- Sprzedawca realizuje dostawę Towaru na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej za pośrednictwem firmy kurierskiej DPD, DHL, UPS, InPost, Kuehne+Nagel, Rhenus, Raben, Paczkomaty InPost oraz transport własny.
- Sprzedawca dostarcza Towar niezwłocznie, nie później niż w terminie 30 dni, chyba, że w opisie produktu wskazano krótszy termin dostawy.
- Termin dostawy oblicza się w następujący sposób:
a) przy płatności przelewem, płatności elektronicznych (PayU lub PayNow), termin ten rozpoczyna się od dnia zaksięgowania płatności na rachunku bankowym Sprzedawcy,
b) przy płatności za pobraniem, termin ten rozpoczyna się od dnia zawarcia Umowy sprzedaży,
c) przy płatności w systemie ratalnym, termin ten rozpoczyna się od dnia powiadomienia Sprzedawcy przez kredytodawcę o zawarciu z Klientem umowy kredytowej, nie później niż od dnia zaksięgowania na rachunku bankowym Sprzedawcy środków z udzielonego Klientowi kredytu.
- Koszt dostawy Towaru w całości pokrywa Klient. Koszt dostawy jest każdorazowo podany podczas składania zamówienia, a także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową sprzedaży.
- W przypadku wybrania przez Klienta opcji „Odbiór osobisty w Punkcie sprzedaży”, Towar będzie gotowy do odbioru w terminie do 7 dni, chyba że w opisie danego Towaru podano krótszy termin. Informacja, iż Towar jest gotowy do odbioru, Sprzedawca przekazuje do Klienta za pośrednictwem poczty elektronicznej lub w drodze kontaktu telefonicznego.
§ 11 Niezgodność Towaru z umową
- Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Towar bez wad, zgodny z umową. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do Konsumenta lub Przedsiębiorcy na Prawach Konsumenta za niezgodność Towaru z umową na zasadach określonych w przepisach ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta a także w przepisach ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny, z wyłączeniem przepisów księgi trzeciej tytułu XI działu II.
- Towar jest zgodny z umową, jeżeli zgodne z umową pozostają w szczególności jego:
a) opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność, a w odniesieniu do towarów z elementami cyfrowymi – również kompatybilność, interoperacyjność i dostępność aktualizacji,
b) przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na Prawach Konsumenta, o którym Konsument lub Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta powiadomił Sprzedawcę najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który Sprzedawca zaakceptował.
3. Ponadto Towar, aby był uznany za zgodny z umową, musi:
a) nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się Towaru tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk,
b) występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, a w odniesieniu do Towarów z elementami cyfrowymi – również funkcjonalność i kompatybilność, jakie są typowe dla Towaru tego rodzaju i których Konsument lub Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter Towaru oraz publiczne zapewnienie złożone przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że Sprzedawca wykaże że:
- nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć,
- przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone lub w porównywalny sposób,
- publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Konsumenta lub Przedsiębiorcy na Prawach Konsumenta o zawarciu umowy;
c) być dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Konsument lub Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta może rozsądnie oczekiwać,
d) być takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które przedsiębiorca udostępnił Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na Prawach Konsumenta przed zawarciem umowy, i odpowiadać opisowi takiej próbki lub takiego wzoru.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Towaru z umową w zakresie, o którym mowa w § 11 ust. 3, jeżeli Konsument lub Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta, najpóźniej w chwili zawarcia umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Towaru odbiega od wymogów zgodności z umową określonych w § 11 ust. 3, oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Towaru.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z umową wynikający z niewłaściwego zamontowania Towaru, jeżeli:
a) zostało ono przeprowadzone przez Sprzedawcę lub na jego odpowiedzialność,
b) niewłaściwe zamontowanie przeprowadzone przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na Prawach Konsumenta wynikało z błędów w instrukcji dostarczonej przez Sprzedawcę lub osobę trzecią.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Towaru do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy. Domniemywa się, że brak zgodności Towaru z umową, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia Towaru, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką Towaru lub charakterem braku zgodności Towaru z umową.
- Sprzedawca nie może powoływać się na upływ terminu do stwierdzenia braku zgodności Towaru z umową określonego w § 11 ust. 6, jeżeli brak ten podstępnie zataił.
- Jeżeli Towar jest niezgodny z umową, Konsument lub Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta może żądać jego naprawy lub wymiany.
- Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument lub Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Konsument lub Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Towaru z umową w sposób wybrany przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na Prawach Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa lub wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z umową.
- Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności Towaru z umową, wartość Towaru zgodnego z umową oraz nadmierne niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy na Prawach Konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia Towaru do zgodności z umową.
- Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na Prawach Konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcę na Prawach Konsumenta, uwzględniając specyfikę Towaru oraz cel, w jakim Konsument lub Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca.
- Konsument lub Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta udostępnia Sprzedawcy Towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera od Konsumenta lub Przedsiębiorcy na Prawach Konsumenta Towar na swój koszt.
- Jeżeli Towar jest zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności Towaru z umową, Sprzedawca demontuje Towar oraz montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt.
- Jeżeli Towar jest niezgodny z umową, Konsument lub Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
a) Sprzedawca odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z umową zgodnie z § 11 ust. 9 powyżej,
b) Sprzedawca nie doprowadził Towaru do zgodności z umową zgodnie z § 11 ust. 11 – 13 powyżej,
c) brak zgodności Towaru z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Towar do zgodności z umową,
d) brak zgodności Towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w § 11 ust. 8 – 13 powyżej,
e) z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy na Prawach Konsumenta.
- Sprzedawca zwraca Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na Prawach Konsumenta kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta lub Przedsiębiorcy na Prawach Konsumenta o obniżeniu ceny.
- Jeżeli brak zgodności z umową dotyczy jedynie niektórych Towarów dostarczonych na podstawie umowy Konsument lub Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta może odstąpić od umowy jedynie w odniesieniu do tych Towarów, a także w odniesieniu do innych Towarów nabytych przez Konsumenta wraz z Towarami niezgodnymi z umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby konsument zgodził się zatrzymać wyłącznie Towary zgodne z umową.
- W razie odstąpienia od umowy Konsument lub Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta niezwłocznie zwraca Towar Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na Prawach Konsumenta cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument lub Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta, chyba że Konsument lub Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Reklamacja może zostać złożona pisemnie na adres: MOUNT EXPERT, ul. Małej Łąki 72, 02 – 793 Warszawa lub w formie elektronicznej na adres: [email protected]
- Reklamacja powinna zawierać dane osoby składającej reklamację (imię, nazwisko, adres do korespondencji, numer telefonu, adres e-mail), wskazanie braku zgodności z umową oraz żądanie sposobu doprowadzenia do zgodności z umową lub oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy.
- Sprzedawca jest obowiązany udzielić odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
§ 12 Rękojmia dla Przedsiębiorców
Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Towar lub brak zgodności Towaru z umową wobec Klienta będącego Przedsiębiorcą zostaje wyłączona (podstawa prawna: art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego).
§ 13
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Szczegółowe informacje o pozasądowych sposobach rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, Wojewódzkich Inspektorów Inspekcji Handlowej oraz na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów https://uokik.gov.pl
- Konsument może skorzystać z następujących pozasądowych instytucji zajmujących się rozpatrywaniem reklamacji i dochodzeniem roszczeń:
a) zwrócić się z wnioskiem o rozwiązanie sporu do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej. Podmiotem uprawnionym, właściwym dla Sprzedawcy jest Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Warszawie, ul Sienkiewicza 3, 00 – 015 Warszawa http://wiih.org.pl/),
b) złożyć wniosek o rozpoznanie sprawy przed stałym polubownym sądem konsumenckim, działającym przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej,
c) skorzystać z bezpłatnej pomocy prawnej u miejskich lub powiatowych rzeczników konsumentów,
d) skorzystać z bezpłatnej pomocy prawnej świadczonej pod numerem Infolinii konsumenckiej 801 440 220 oraz 222 66 76 76, czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 8: 00 – 18: 00 (koszt połączenia wg taryfy operatora), lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: [email protected].
- Przy Prezesie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa punkt kontaktowy udzielający informacji Konsumentom w sprawach dotyczących pozasądowego rozwiazywania sporów konsumenckich. Pomoc udzielana jest telefonicznie pod numerem: + 58 22 5560333, za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: [email protected]. Z pracownikiem Punktu można również spotkać się osobiście w Centrali UOKIK pod adresem: Plac Powstańców Warszawy 1, 00 – 950 Warszawa.
§ 14 Prawo odstąpienia od umowy
- Konsument oraz Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w § 14 ust. 8 i ust. 9. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
- Oświadczenie o odstąpieniu od umowy, można złożyć w formie elektronicznej na adres: [email protected] lub pisemnie na adres: MOUNT EXPERT, ul. Małej Łąki 72, 02 – 793 Warszawa. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy można złożyć przy pomocy wzoru formularza odstąpienia od umowy stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu. Skorzystanie z powyższego formularza stanowi ułatwienie jednak nie jest obowiązkowe. W przypadku złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy za pomocą poczty elektronicznej, Sprzedawca potwierdza otrzymanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy za pośrednictwem poczty elektronicznej.
- Konsument lub Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta ma obowiązek zwrócić towar Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy chyba, że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze towar. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie towaru przed jego upływem. Towar należy zwrócić na adres Sprzedawcy.
- Bieg terminu na odstąpienie od umowy rozpoczyna się:
a) dla umowy, w wykonaniu, której Sprzedawca wydaje towar, będąc zobowiązany do przeniesienia jej własności – od objęcia towaru w posiadanie przez Konsumenta, Przedsiębiorcę na Prawach Konsumenta lub wskazaną przez nich osobę trzecią inną niż przewoźnik,
b) dla umowy, która obejmuje wiele towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego towaru, partii lub części.
- W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, umowę uważa się za niezawartą. Jeżeli Konsument lub Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
- Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta lub Przedsiębiorcy na Prawach Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na Prawach Konsumenta wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument lub Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta chyba, że Konsument lub Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze towar od Konsumenta lub Przedsiębiorcy na Prawach Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta lub Przedsiębiorcy na Prawach Konsumenta do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na Prawach Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Konsument lub Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
- Jeżeli Konsument lub Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na Prawach Konsumenta poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
- Konsument lub Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi oraz Przedsiębiorcy na Prawach Konsumenta w odniesieniu do umów:
a) o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta oraz Przedsiębiorcy na Prawach Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy,
b) w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta oraz Przedsiębiorcy na Prawach Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
c) w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
d) w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi towarami,
e) w której Konsument oraz Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Sprzedawca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania Konsument oraz Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta żądał, lub dostarcza towary inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji; prawo odstąpienia od umowy przysługuje Konsumentowi oraz Przedsiębiorcy na Prawach Konsumenta w odniesieniu do dodatkowych usług lub towarów.
§ 15 Reklamacje w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną
- Reklamacje dotyczące usług świadczonych drogą elektroniczną, można zgłaszać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: [email protected] lub pisemnie na adres: MOUNT EXPERT, ul. Małej Łąki nr 72, 02 – 793 Warszawa.
- Reklamacja powinna zawierać przedmiot reklamacji wraz z uzasadnieniem, a także wskazanie danych kontaktowych osoby składającej reklamację (imię, nazwisko, adres korespondencyjny, adres e-mail).
- Usługodawca ustosunkuje się do złożonej reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie czternastu dni od dnia jej otrzymania, przesyłając odpowiedź zgodnie z wybranym przez Usługobiorcę sposobem.
§ 16 Dropshipping
- Sklep internetowy działa w modelu dropshippingu, co oznacza, iż dostawa zamówionych Towarów dokonywana jest z magazynu zewnętrznego (Producenta).
- Sprzedawca dokonuje sprzedaży Towarów we własnym imieniu i na własny rachunek. Sprzedawca zamawia Towary u dostawcy (Producenta). Towar jest dostarczany bezpośrednio do Klienta przez dostawcę (Producenta).
- Towary sprzedawane w modelu dropshippingu, mogą być oznaczone na karcie danego Towaru z etykietą „Wysyłka od Producenta” lub innym podobnym określeniem wskazującym na możliwość wysyłki bezpośrednio od Producenta.
§ 17 Dane osobowe
- Administratorem danych osobowych jest Tomasz Rocki prowadzący działalność gospodarczą pod firmą MOUNT EXPERT Tomasz Rocki wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, adres stałego miejsca wykonywania działalności (adres do doręczeń): ul. Małej Łąki nr 72, 02 – 793 Warszawa, NIP: 521-191-33-78, REGON: 389524760.
- Z Administratorem danych można skontaktować się pod adresem poczty elektronicznej: [email protected] lub pisemnie na adres: MOUNT EXPERT, ul. Małej Łąki nr 72, 02 – 793 Warszawa.
- Cele, podstawy prawne i okres retencji danych osobowych:
a) w celu zawarcia i wykonania umowy sprzedaży, (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b RODO), przez czas niezbędny do wykonania umowy, a po tym czasie przez okres odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń,
b) w celu świadczenia usługi Konta (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b RODO), przez czas niezbędny do wykonania umowy, a po tym czasie przez okres odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń,
c) w celu realizacji obowiązków podatkowych wynikających z przepisów podatkowych (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. c RODO), przez okres ich przechowywania określony przez przepisy podatkowe,
d) w celu realizacji obowiązków w zakresie rachunkowości wynikających z ustawy o rachunkowości (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. c RODO), przez okres ich przechowywania określony przez przepisy o rachunkowości,
e) w celu dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami, co stanowi prawnie uzasadniony interes administratora, (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO), przez okres odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń.
- Administrator danych może przetwarzać następujące dane osobowe:
a) w celu usługi Konta, przetwarzane jest imię, nazwisko, adres e-mail,
b) w celu zawarcia i wykonania umowy sprzedaży, przetwarzane są: imię, nazwisko, adres dostawy, numer telefonu, adres e-mail, NIP, nr rachunku bankowego,
c) w celu realizacji obowiązków podatkowych przetwarzane są: imię, nazwisko, adres korespondencyjny, nr rachunku bankowego,
d) w celu realizacji obowiązków w zakresie rachunkowości przetwarzane są: imię, nazwisko, adres korespondencyjny, nr rachunku bankowego,
e) w celu dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami, przetwarzane są: imię, nazwisko, adres korespondencyjny, numer telefonu, adres e-mail.
- Dane osobowe Klientów mogą być przekazywane następującym odbiorcom lub kategoriom odbiorców:
a) przewoźnicy / kurierzy realizujący przesyłki na zlecenie Administratora,
b) podmiotom obsługującym magazyn – w przypadku gdy wysyłka następuje z magazynu zewnętrznego (Producenta), w zakresie niezbędnym do zrealizowania dostawy Towaru Klientowi,
c) banki w przypadku konieczności prowadzenia rozliczeń,
d) podmioty obsługujące płatności elektroniczne lub kartą płatniczą,
e) upoważnionym organom państwowym, w szczególności Policji, Prokuraturze, Prezesowi Urzędu Ochrony Danych Osobowych, Prezesowi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
- Ponadto dane osobowe Klientów mogą być ujawnione podmiotom przetwarzającym na zlecenie i w imieniu Administratora, na podstawie zawartej umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych, w celu świadczenia określonych w umowie usług na rzecz Administratora takich jak usługi IT w szczególności usługa hostingu, dostarczenie lub utrzymanie systemów informatycznych a także usługi księgowe.
- Podanie danych jest dobrowolne, jednak w niektórych przypadkach może być konieczne. Konieczność podania danych występuje w następujących przypadkach:
a) zawierania umowy na odległość. Niepodanie danych osobowych niezbędnych do zawarcia i wykonania umowy będzie skutkować brakiem możliwości zawarcia takiej umowy,
b) rejestracji Konta, niezbędne jest podanie danych w zakresie wskazanym w formularzu rejestracyjnym. Niepodanie tych danych uniemożliwi rejestrację Konta,
c) z uwagi na obowiązki ustawowe Administratora. Takim obowiązkiem jest przetwarzanie danych osobowych w celu realizacji obowiązków podatkowych oraz w związku z prowadzeniem dokumentacji księgowej. W przypadku niepodania danych skutkować to będzie niewykonaniem powyższych obowiązków.
- Każda osoba, której dane dotyczą, ma prawo:
a) dostępu do swoich danych osobowych (art. 15 RODO),
b) do otrzymywania kopii danych (art. 15 ust. 3 RODO),
c) do sprostowania (art. 16 RODO),
d) do usunięcia danych (art. 17 RODO),
e) do ograniczenia przetwarzania danych (art. 18 RODO),
f) do przenoszenia danych (art. 20 RODO),
g) do sprzeciwu (art. 21 RODO),
h) do cofnięcia zgody w dowolnym momencie i bez podawania przyczyny w przypadku, gdy dana osoba wyraziła zgodę na przetwarzanie danych osobowych.
- W celu skorzystania z wyżej wymienionych praw, osoba, której dane dotyczą, powinna skontaktować się z Administratorem danych i poinformować go, z którego prawa oraz w jakim zakresie chce skorzystać. Wniosek dotyczący realizacji praw podmiotów danych można złożyć za pośrednictwem poczty elektronicznej: [email protected] lub pisemnie na adres: MOUNT EXPERT, ul. Małej Łąki 72, 02 – 793 Warszawa.
- Jeżeli po otrzymaniu wniosku, Administrator danych nie będzie w stanie ustalić treści żądania lub zidentyfikować osobę składającą wniosek w oparciu o dokonane zgłoszenie, Administrator zwróci się do osoby składającej wniosek o udzielenie dodatkowych informacji.
- Odpowiedź na zgłoszenie zostanie udzielona w ciągu miesiąca od dnia jego otrzymania. W razie konieczności przedłużenia tego terminu, Administrator poinformuje osobę składającą wniosek o przyczynach takiego przedłużenia. Odpowiedź zostanie udzielona na adres e-mail, z którego został wysłany wniosek, a w przypadku wniosków przesłanych w formie pisemnej, odpowiedź zostanie przesłana listem poleconym na adres wskazany przez osobę składającą wniosek, o ile z treści wniosku nie będzie wynikała chęć otrzymania informacji zwrotnej na adres e-mail.
- Osoba, której dane dotyczą, ma prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, zajmującego się ochroną danych osobowych, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą w Warszawie, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
- Sprzedawca jest uczestnikiem programu „Zaufane Opinie CENEO” w ramach usługi świadczonej przez Ceneo Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, ul. Grunwaldzka 182, 60 – 166 Poznań, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0000493884, NIP: 779-242-03-93, polegającej na przesyłaniu przez Ceneo Sp. z o.o. do Klientów za pośrednictwem poczty elektronicznej, ankiet służących uzyskaniu od Klienta opinii na temat transakcji dokonywanej przez Klienta w Sklepie internetowym, a także na zamieszczaniu w serwisie dostępnym w domenie Ceneo.pl opinii wyrażonych przez Klientów w rezultacie otrzymania ankiet.
- Klient dokonujący zakupu w Sklepie internetowym może dobrowolnie wyrazić zgodę na przekazanie jego danych osobowych, w tym adresu e-mail do Ceneo sp. z o.o. oraz na przetwarzanie przez Ceneo sp. z o.o. jego danych osobowych – wyłącznie w celu wypełnienia ankiety wskazanej w pkt 13 niniejszego paragrafu.
§ 18 Nielegalne Treści, Moderacja Treści oraz Procedura odwoławcza
- Zapisy zawarte w niniejszym paragrafie wynikają z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych) w zakresie dotyczącym Sklepu internetowego oraz Usługodawcy.
- Usługodawca wyznacza jeden wspólny punkt kontaktowy umożliwiający bezpośrednią komunikację Usługodawcy z organami państw członkowskich, Komisją Europejską i Radą Usług Cyfrowych oraz umożliwia Klientom bezpośrednią, szybką i przyjazną komunikację z Usługodawcą drogą elektroniczną, na potrzeby stosowania Aktu o usługach cyfrowych. Usługodawca wskazuje adres do kontaktu: [email protected]. Usługodawca wskazuje język polski do celów komunikacji z punktem kontaktowym.
- W ramach Sklepu internetowego dostępne są usługi pośrednie w rozumieniu Aktu o usługach cyfrowych. Usługi te dotyczą dodawania opinii o Towarze lub Sprzedawcy.
- Nielegalne treści oznaczają informacje, które same w sobie lub przez odniesienie do działania, w tym sprzedaży Towarów lub świadczenia usług, nie są zgodne z powszechnie obowiązującym prawem. Nielegalnymi Treściami mogą być w szczególności treści naruszające prawa autorskie, treści dyskryminujące, obraźliwe, wulgarne, nawołujące do nienawiści lub w inny sposób naruszające dobra osobiste, jak również prezentacja Towarów i informacji o nich niespełniających określonych wymogów prawnych lub naruszających prawa innych podmiotów.
- Klient nie może zamieszczać w ramach Sklepu internetowego następujących Treści:
a) wprowadzających w błąd,
b) naruszających dobra osobiste lub zasady współżycia społecznego,
c) napisanych za wynagrodzeniem,
d) zawierających treści reklamowe, marketingowe,
e) zawierających treści wulgarne lub powszechnie uznawane za obraźliwe, przy czym treści opinii oraz komentarzy są weryfikowane pod kątem zawierania określonych słów powszechnie uznawanych za wulgarne lub obraźliwe,
f) służących prowadzeniu działalności konkurencyjnej wobec Usługodawcy, np. mają na celu promowanie konkurencyjnych stron internetowych,
g) sprzecznych z dobrymi obyczajami, w szczególności zawierających treści obraźliwe, pornograficzne, rasistowskie, propagujące przemoc,
h) naruszających prawa osób trzecich, np. prawa autorskie czy prawa własności intelektualnej, lub zmierzające do ujawnienia informacji poufnych,
i) zawierających linki do innych stron internetowych, na które Usługodawca nie wyraził uprzednio zgody, w szczególności linki reklamowe, marketingowe,
j) służące prowadzeniu działań zakazanych przez prawo, np. próbom oszustwa lub wyłudzania środków finansowych od innych osób.
- Dowolna osoba lub dowolny podmiot może zgłosić Usługodawcy obecność na stronie Sklepu Treści, które dana osoba lub dany podmiot uważają za nielegalne Treści. Zgłoszenia można dokonać na adres poczty elektronicznej: [email protected]
- Zgłoszenie musi zawierać wszystkie elementy wymagane na mocy DSA takie jak:
a) wystarczająco uzasadnione wyjaśnienie powodów, dla których dana osoba lub dany podmiot zarzucają, iż zgłaszane Treści stanowią nielegalne Treści,
b) jasne wskazanie dokładnej elektronicznej lokalizacji informacji, takiej jak dokładny adres URL lub dokładne adresy URL oraz, w stosownych przypadkach dodatkowe informacje umożliwiające identyfikację nielegalnych Treści, stosownie do rodzaju Treści i konkretnego rodzaju usługi,
c) imię, nazwisko lub nazwę oraz adres e-mail osoby lub podmiotu dokonującego zgłoszenia, z wyjątkiem zgłoszenia dotyczącego informacji uznawanych za związane z jednym z przestępstw, o których mowa w art. 3 – 7 dyrektywy 2011/93/UE,
d) oświadczenie potwierdzające powzięte w dobrej wierze przekonanie osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, że informacje i zarzuty w nim zawarte są prawidłowe i kompletne.
- Po otrzymaniu zgłoszenia, o którym mowa ust. 7 niniejszego paragrafu, Usługodawca niezwłocznie potwierdza zgłaszającemu otrzymanie zgłoszenia za pośrednictwem poczty elektronicznej na wskazany przez zgłaszającego adres e-mail. W przypadku, gdy zgłoszenie jest niepełne, niekompletne lub zawiera błędy, Usługodawca może zwrócić się do zgłaszającego z prośbą o uzupełnienie lub poprawienie zgłoszenia. Jeżeli zgłaszający nie dokona uzupełnienia lub poprawy zgłoszenia, najpóźniej w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania od Usługodawcy, zgłoszenie pozostawia się bez rozpatrzenia.
- Usługodawca dokonuje weryfikacji zgłoszenia w terminie 14 dni od dnia jego otrzymania. Usługodawca przeprowadza weryfikację w sposób niearbitralny i obiektywny z zachowaniem należytej staranności.
- Po dokonaniu weryfikacji, Usługodawca może trwale zablokować lub usunąć nielegalne Treści jako Treści naruszające regulamin albo uznać, iż Treści nie naruszają regulaminu. Jeżeli Treści zostały wcześniej zablokowane, a po przeprowadzonej weryfikacji, uznano, iż Treści nie naruszają regulaminu, Usługodawca niezwłocznie przywraca Treści oraz powiadamia o tym zgłaszającego, podając uzasadnienie dla swojej decyzji.
- W przypadku zablokowania lub usunięcia Treści, Usługodawca niezwłocznie powiadamia o tym zarówno zgłaszającego jak i osobę, która zamieściła Treść podlegającą zablokowaniu lub usunięciu, podając uzasadnienie dla swej decyzji.
- W przypadku zablokowania lub usunięcia Treści jako niezgodnych z regulaminem lub odmowy zablokowania lub usunięcia Treści, zarówno Klient, który zamieścił Treści jak i zgłaszający mogą złożyć odwołanie na zasadach wskazanych w niniejszym paragrafie.
- Usługodawca zapewnia, iż wszelkie odwołania dotyczące nielegalnych Treści nie będą rozpatrywane w sposób zautomatyzowany, za weryfikację zasadności zablokowania lub usunięcia Treści będzie odpowiadał Usługodawca.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do moderowania Treści dostarczonych przez Klienta w ramach Sklepu internetowego pod względem ich zgodności z regulaminem i obowiązującymi przepisami prawa. Moderowanie odbywa się w dobrej wierze, w sposób niearbitralny i obiektywny z zachowaniem należytej staranności a także podejmowane jest z własnej inicjatywy Usługodawcy lub w wyniku otrzymanego zgłoszenia w celu wykrycia, identyfikacji i usunięcia nielegalnych Treści. Usługodawca ma prawo nie publikować Treści w przypadku, gdy nie spełniają warunków, o których mowa powyżej.
- W razie wykrycia nielegalnych Treści, dana Treść może zostać zablokowana lub zostać usunięta. O odmowie publikacji lub usunięciu danej Treści, Usługodawca zawiadomi Klienta, który zamieścił daną Treść za pośrednictwem poczty elektronicznej. Zawiadomienie będzie zawierało uzasadnienie decyzji odpowiednio o odmowie publikacji Treści lub usunięciu Treści wraz z informacją o możliwości złożenia odwołania.
- Odwołanie od decyzji Usługodawcy można złożyć w terminie 14 dni od dnia odebrania decyzji Usługodawcy za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: [email protected]lub na piśmie na adres siedziby Usługodawcy. Odwołanie powinno zawierać: imię i nazwisko osoby składającej odwołanie, dane kontaktowe, szczegółowe uzasadnienie, dlaczego w ocenie osoby składającej odwołanie, decyzja Usługodawcy była błędna i powinna zostać zmieniona. Po otrzymaniu odwołania, Usługodawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie za pośrednictwem poczty elektronicznej. Odwołania są rozpatrywane przez Usługodawcę w terminie 14 dni od dnia ich otrzymania.
- W przypadku gdy Usługodawca poweźmie jakiekolwiek informacje dające podstawę do podejrzenia, że popełniono, popełnia lub może dojść do popełnienia przestępstwa zagrażającego życiu lub bezpieczeństwu osoby lub osób, natychmiast informuje o swoim podejrzeniu organy ścigania lub organy sądowe zainteresowanego państwa członkowskiego lub zainteresowanych państw członkowskich i przekazuje wszystkie dostępne informacje na ten temat.
§ 19 Postanowienia końcowe
- Umowy zawierane za pośrednictwem Sklepu internetowego zawierane są w języku polskim, zgodnie z obowiązującym prawem.
- Regulamin jest dostępny nieodpłatnie na stronie Sklepu internetowego w zakładce „Regulamin”, w formie umożliwiającej jego pozyskanie, utrwalenie i odtworzenie za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Klient. Klient może utrwalić treść niniejszego regulaminu w dogodny dla siebie sposób (np. poprzez zapisanie na trwałym nośniku).
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian regulaminu z ważnych powodów, w szczególności w przypadku:
a) zmiany obowiązujących przepisów prawa skutkujących koniecznością zmodyfikowania regulaminu w celu zachowania zgodności z prawem,
b) zmiany funkcjonalności Sklepu internetowego w tym wprowadzenia nowych usług świadczonych drogą elektroniczną, zmiany lub zaprzestania świadczenia dotychczasowych usług świadczonych drogą elektroniczną,
c) zmiany form płatności, zmiany sposobów dostawy, zmiany danych adresowych.
- Zmiany regulaminu nie będą miały wpływu na składane lub złożone zamówienia a także zawarte, realizowane lub wykonane umowy sprzedaży, które objęte są regulaminem obowiązującym w dniu składania zamówienia przez Klienta. Sprzedawca opublikuje jednolity tekst regulaminu na stronie Sklepu ze wskazaniem daty obowiązywania. Klienci, którzy dokonali rejestracji Konta w Sklepie internetowym, zostaną powiadomieni o zmianie regulaminu za pośrednictwem poczty e-mail. Poinformowanie o zmianie regulaminu nastąpi nie później niż na 14 dni kalendarzowych przed wejściem w życie zmiany regulaminu. Zmieniony regulamin będzie wiązać Klienta, który dokonał rejestracji Konta, który nie wypowie umowy o świadczenie usługi dotyczącej prowadzenia Konta w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania wiadomości e-mail o zmianie regulaminu.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem mają zastosowanie przepisy powszechnie obowiązującego prawa polskiego, w szczególności ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2024 r. poz. 1513), ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 2024 r. poz. 1061, 1237), ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2024 r. poz. 1796) oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
- Zdjęcia Towarów jak i pozostałe materiały w szczególności teksty, grafiki, opublikowane na stronie Sklepu stanowią własność Sprzedawcy lub zostały użyte przez niego za zgodą osób trzecich, posiadających do nich prawa autorskie i podlegają ochronie zgodnie z ustawą z dnia 4 luty 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2025 r. poz. 24).
- Niniejszy regulamin obowiązuje od dnia 20.03.2025 r.
Załącznik nr 1
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku odstąpienia od umowy)
– Adresat: MOUNT EXPERT, ul. Małej Łąki nr 72, 02 – 793 Warszawa, adres e-mail: [email protected]numer telefonu: + 48 22 299 49 70
– Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) umowy dostawy następujących rzeczy(*) umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących rzeczy(*) /o świadczenie następującej usługi(*)
– Data zawarcia umowy(*) /odbioru(*)
– Imię i nazwisko konsumenta(-ów)
– Adres konsumenta(-ów)
– Podpis konsumenta(-ów) (tylko, jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
– Data
(*) Niepotrzebne skreślić